8., 12., 15., 19., 21.augustā plkst. 9.30 – 13.30
Cena: 385 € +PVN
Pasniedzējs: Roberts Ikaunieks, LZRA izpilddirektores vietnieks kvalitātes kontroles jautājumos, zvērināts revidents, FCCA
Seminārs notiks klātienē, var piedalītes arī attālināti.
Seminārs paredzēts pretendentiem, lai sagatavotos kvalifikācijas eksāmenam “Revīzija”, piemērots visiem revidentu palīgiem.
PROGRAMMA
Nr. | Programmas tēmas | Akadēmisko stundu skaits |
1. | Ievads: zvērinātu revidentu profesijas mērķis – strādāt visaugstākajā profesionālajā līmenī, uzrādot vislabāko sniegumu un kopā apmierinot sabiedrības intereses | 0,5 |
2. | Globāli saskaņotās pamatnostādnes: tiek sniegta informācija par starptautisko regulējumu, kas regulē zvērināto revidentu darbu:
1. Starptautiskās Grāmatvežu ētikas standartu padomes izstrādātā Profesionālu grāmatvežu ētikas kodeksa rokasgrāmata 2. Starptautiskās Revīzijas un apliecinājumu standartu padomes izstrādātie starptautiskie standarti: 1) Starptautiskie Revīzijas standarti (SRS) 2) Starptautiskie Apliecinājuma uzdevumu standarti (SAUS) 3) Starptautiskie Pārbaudes uzdevumu standarti (SPUS) 4) Starptautiskie Radniecīgo pakalpojumu standarti (SRPS) 5) Starptautiskie kvalitātes vadības standarti (SKVS) 6) Starptautiskie izglītības standarti (SIS) |
2,5 |
3. | Profesionālo grāmatvežu / revidentu darbības fundamentālie pamatprincipi | 0,5 |
4. | Revidentu komercsabiedrību sniegto pakalpojumu veidi, pārliecības līmenis un ziņojumu veidi | 0,5 |
5. | Finanšu pārskatu revīzija
1. Starptautisko revīzijas standartu struktūra 2. Finanšu pārskatu revīzijas nozīme un mērķi, sniegtais pārliecības līmenis, revīzijas ierobežojumi. Būtiska neatbilstība 3. Apliecinājuma uzdevumu / revīzijas veikšanas priekšnosacījumi. Neatkarības apdraudējumu samazināšanas pasākumi 4. Klienta akceptēšana – apsvērumi pirms klienta akceptēšanas, sazināšanās ar iepriekšējo revidentu 5. Revīzijas veikšanas kvalitātes kontrole – tās elementi 6. Vienošanās par revīziju elementi |
2 |
6. | Finanšu pārskatu revīzijas veikšana
1. Revīzijas risku izvērtēšana – izpratnes iegūšana par klienta uzņēmējdarbību 2. Plānošana 1) Revīzijas vispārējā stratēģija 2) Detalizēts plāns 3. Būtiskums revīzijā. Tā dokumentēšana 4. Procedūru veikšana 1) Iekšējās kontroles sistēmas izvērtēšana 2) Iekšējās kontroles sistēmas elementi, kontroles pasākumi, pienākumu sadale, kontroļu uzraudzība, sistēmas ierobežojumi 3) iekšējā kontrole datorizētā vidē 4) Iekšējās kontroles sistēmas novērtēšana. Aptaujas. Kontroļu testi 5) Kontroļu testi 6) Iekšējās kontroles testu rezultāti un turpmākās revīzijas metodes izvēle 5. Revīzijas pierādījumi un to iegūšanas procedūras 1) Pietiekami un atbilstoši – jēdziena izpratne 2) Pierādījumu ticamība 3) Dažāda veida rakstiskie apstiprinājumi 4) Apgalvojumi finanšu pārskatā un pierādījumi, kas jāiegūst, lai tos pamatotu. Pierādījumu iegūšanas procedūras un testu veidi 5) Grāmatvedības aplēses – pierādījumu iegūšana 6) Izlases metode 6. Revidenta atbildība par krāpšanas iespējamības izvērtēšanu finanšu pārskatu revīzijas ietvaros 1) Krāpšanas iespējamības izvērtēšana – apstākļi, kas to izraisa 2) Reakcija uz novēroto krāpšanas risku 3) Revīzijas procedūras, ja notikuši iekšējās kontroles sistēmas pārkāpumi 4) Vadības rakstiskie apstiprinājumi 5) Sazināšanās ar vadību vai personām, kam uzticēta uzņēmuma pārvalde 6) Dokumentēšana 7. Likumu un noteikumu ievērošanas izvērtēšana – prasības, procedūras un rakstiski apliecinājumi 8. Sākuma atlikumu revīzija 9. Dokumentēšana 1) Vispārējās prasības 2) Iekšējās kontroles sistēmas pārbaužu dokumentēšana 10. Darba dokumenti 1) SRS prasības 2) Tipiskāko darba dokumentu piemēri 11. Saistītās puses 12. Turpmākie notikumi 13. Uzņēmuma darbības turpināšanās 14. Rezultātu izvērtēšana 15. Revīzijas darba kvalitātes kontrole, obligātās prasības sabiedriskās nozīmes uzņēmumiem 1) Normatīvās prasības 2) Darba kvalitātes kontrolē apsveramie jautājumi 16. Atzinuma sniegšana 1) Dažādu atzinumu veidi Dažādas modifikācijas |
14 |
7. | Apliecinājumu uzdevumi
1. Pārliecības pakāpes 2. Apliecinājumu veidi 3. Pakalpojuma sniegšanas principi |
1,5 |
8. | Pārbaudes uzdevumi | 1 |
9. | Radniecīgie pakalpojumi | 0,5 |
10. | Pienākumi saistībā ar firmas kvalitātes vadības sistēmu, kas vērsta uz finanšu pārskatu revīzijām un pārbaudēm, kā arī citiem apliecinājuma un radniecīgo pakalpojumu darba uzdevumiem1. Kvalitātes kontroles sistēmas mērķi2. Sistēmas pamats un elementi 3. Partnera – atbildīgā zvērinātā revidenta pienākumi 4. Uzraudzība un pārbaude 5. Pārbaude atsevišķam darba uzdevumam 6. Ārējās kvalitātes kontroles, mazas prakses īpatnības |
2 |
Kopā: | 25 |